Welke laadpaal is het best geschikt voor bij jou thuis of op de zaak? Voor één of meerdere laadpalen zit je bij InMotion Lease goed.
Wij kunnen het hele proces van eventuele graafwerkzaamheden tot het maandelijks verrekenen uit handen nemen en jou informeren en adviseren over wat het beste bij jou past.
Ook de financiering op meerdere laadpalen of de laadpaal bij de berijder thuis meenemen in het leasecontract is mogelijk.
Een laadpaal bij een berijder thuis plaatsen, wat levert mij dat op?
Wanneer jouw medewerker 25.000 km per jaar volledig elektrisch rijdt verbruikt deze gemiddeld 5.000 kWh per jaar. Als hij deze dagelijks aan een openbare laadpaal oplaad voor € 0,50 per kWh zijn de kosten op jaarbasis € 2.500,- aan elektriciteit.
Indien deze medewerker thuis oplaad tegen een leveringstarief van € 0,25 per kWh zijn de kosten nog maar € 1.250,- per jaar.
Hiermee is de investering van een laadpaal in de meeste gevallen tussen de 2 en 3 jaar volledig terugverdient door de lagere stroomprijs die de medewerker voor het thuis opladen betaald. Na deze periode geniet jouw medewerker nog steeds van het gemak van thuis kunnen opladen en jij als ondernemer van aanzienlijk lagere kosten.
Laadpalen op de zaak zijn nog interessanter door lagere kWh prijzen dan voor particulieren.
Zeker in combinatie met zonnepanelen kan het snel heel aantrekkelijk zijn om laadpalen bij je bedrijf te plaatsen.
Daarbij is salderingsregeling alleen van toepassing voor kleinverbruikers zoals het MKB en is de terugleververgoeding vaak dermate laag dat je deze kWh beter tegen een hogere vergoeding beschikbaar kunt stellen aan jouw medewerkers.
Automatisch verrekenen
Door middel van automatisch verrekenen verrekend InMotion Lease maandelijks de verbruikte hoeveelheid stoom met de ondernemer en de bestuurder/eigenaar van de laadpaal. Altijd een heldere en overzichtelijke factuur.
Dynamisch laden op zonnestroom
Het is zelfs mogelijk om jouw zonnepanelen met de laadpaal te laten praten, zodra deze panelen stroom opwekken gaat deze rechtstreeks jouw auto in. Voor nu misschien nog niet heel interessant maar zodra het salderen verminderd is dit een welkome oplossing.
A/C lader, D/C lader, Low balancing, 11 kWh, 3-fase of niet..... ik weet het even niet meer.
Hoeft ook niet, daar zijn wij voor. Wij komen graag met je in contact om jouw situatie door te nemen en advies te geven. Advies niet alleen voor nu maar ook voor de toekomst.